3 Mayıs 2016 Salı

UNLU İRMİK HELVASI


Esselâmu aleykum ☺💐. .
Nefis bir helva tarifi vereyim bugün size.
Artık şekerli şeyleri pek tüketmeme kararı aldığımız için, misafirdeeen misafire ancak işte yani inşâAllah, galiba, belki, bi ihtimal :))

Tarifi, canım mâhirem Cahide ablamdan dan aldım ♥

Tarifi birebir uyguladım ama bir daha ki sefere tereyağını 100 gr., şekeri ise 1 buçuk su bardağından eksik koyarak yapmayı düşünüyorum nasipse.
Bize yağı ve şekeri birazcık fazla geldi çünkü.
Ama size orjinal tarifi vereceğim, damak zevkinize göre azaltıp artırabilirsiniz.

Hem unlu hem irmikli olması, helvayı nefis bir hâle getirmiş.
Bundan sonra ayrı ayrı irmik ya da un helvası yapmam dedirtti bana :)

MALZEMELER
125 gr. tereyağı
1 su bardağı irmik
1 çay bardağı un
1 buçuk su bardağı su
1 buçuk su bardağı şeker
1 buçuk su bardağı süt 

 
Yapılışı:
Su ve şekeri ocağa alıp kaynatın, 2-3 dakika kaynadıktan sonra, sütü koyun.
Diğer yandan, yağı bir tencereye alıp eritin.
Un ve irmiği koyup rengi altın sarısı olana kadar kavurun.
Kavrulan un ve irmiğe şerbeti dökün.
Birkaç dakika karıştırarak pişirin.
Altını kapatıp hafif ılıyınca dilediğiniz şekilde şekil verip servis edin.

Ben kalp şeklinde silikon kalıplarında şekil verdim, siz kaşıkla ya da başka bir kalıpla şekil verebilirsiniz.
Afiyet olsun 💐

1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor. En kısa zamanda ben de deniycem. Size afiyetler olsun.
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya