21 Ocak 2016 Perşembe

Nohutlu Semizotu Yemeği


Üzerine alınan herkese ♥Selâmun Aleykum♥

Bir çoğumuzun aklında klasik günlük sorulardan biridir "bugün akşama ne pişirsem?"

Hâlâ karar verememiş ya da karar vermiş fakat vazgeçmek üzere olanlara, yemeye doyamadığımız bir lezzet olan "nohutlu semizotu yemeği"ni kesinlikle tavsiye ederim 😊. .

Belki bilenleriniz, yapanlarınız vardır fakat bir de bu şekilde deneyin derim :)

MALZEMELER:
2 bağ semizotu
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 yemek kaşığı pilavlik bulgur
1 adet havuç
1 adet kuru soğan
1 adet domates
2 adet yeşil biber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı dolusu tereyağı
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Karabiber
Tuz 

 
Yapılışı:

Semizotunu iyice yikadiktan sonra yemeklik doğruyoruz. 

Havucu rendenin ince kısmıyla rendeliyoruz.

Soğanı, biberi ve domatesi de ufak ufak dogruyoruz.

Yağ koyduğumuz tenrede sırası ile ilk önce soğanı kavuruyoruz.

Daha sonra havucu, sonra biberi kavurup bulguru, haşlanmış nohutu salçasını ve baharati koyuyoruz. 

En son semizotunu, domatesi koyup tuzunu atiyoruz ve biraz daha kavurduktan sonra suyunu koyup pişmeye bırakıyoruz.

Servis ederken üzerine sarımsaklı yoğurt döküp afiyetle yiyiyoruz inşâAllah :)

1 yorum:

  1. We aleykumselam üzerime alındım :)

    Semizotu balkonumun müdavimlerinden, nereyse her diktiğimin arasından semizotları hemen merhaba diyorlar,
    Tek ben yeyince kullanmakta sıkıntı çekebiliyorum bazen toplayıp doğruyorum dondurucuya atıyorum. Dün ise semizotunu çok seven kardeşlerimi ziyarete gittiğimde hepsini toplayıp götürdüm, onlar için çok güzel bir hediye oldu :)

    Yemeğin nefis görünüyor hazırlayıp sunan güzel ellerin dert görmesin, Allah'a emanetsin.

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya